Bamberg Winter School: o experiență bavareză

Bamberg Winter School: o experiență bavareză

În perioada 15-21 februarie 2015 am participat la ECPR Winter School, ce a avut loc la Universitatea din Bamberg, Germania.

Am cutreierat minunatul orășel bavarez și am avut ocazia să întâlnesc cercetători pasionați de prin alte colțuri ale lumii. De asemenea, am participat la cursul de Advanced Qualitative Data Analysis, pe care l-am ales pentru că am vrut să aprofundez metodele calitative. Cursurile au fost intensive, urmate de câteva ore bune pentru studiu și aprofundare în fiecare zi. A fost și o provocare pentru mine, în ideea în care eram printre puținii care nu lucraseră până atunci cu NVivo, un software recomandat pentru analize calitative.

Destinația școlii de iarnă a fost ideală. Bamberg e un oraș medieval cochet, de care n-ai cum să nu te-ndrăgostești la prima vedere. Castelele si casele cu arhitectură specific bavareză, domul din Bamberg și centrul plin de berării și pub-uri te îmbie la plimbări lungi prin oraș. Pe canalul Main-Dunăre simți că ai pășit în Veneția, iar bisericile te cuceresc prin stilul rococo.

O expediție în Bamberg nu e completă fără o delectare cu al lor Rauchbier. Iubitorii de bere vor fi tentați de gustul ușor afumat, iar cei care nu se dau în vânt după bere vor fi cel puțin contrariați. Pentru o experiență deplină recomand și bomboanele de ciocolată umblute cu Rauchbier, de la Cafe am Dom.

Înțeleg acum de ce Bamberg e ”the town of pregnant men”. La atâtea berării și atâtea tipuri de bere e aproape imposibil de rezistat. Sunt insă atât avantaje, cât și dezavantaje ale consumului de bere.

Una peste alta, ECPR Winter School mi-a oferit o experiență bavareză unică. La curs am aprofundat patru metode calitative și am cunoscut cercetători pe diverse domenii precum științe politice, educație, sau mass-media.

Cât despre Bamberg, să lăsăm pozele să vorbească:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            


 

Bianca este doctor în Științele Comunicării și cadru didactic asociat la SNSPA. Interesele ei de cercetare se axează pe branding național, semiotică, framing, migrație, identitate națională și analiză critică de discurs.

Postări similare

Scrie un comentariu